انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
مثلث خود مشغولی

مثلث خود مشغولی

مثلث خود مشغولی

وقتی که به دنیا می آئیم ، فقط از خودمان آگاهیم و خود را تمام جهان می دانیم . درک ما از اطراف ، فقط چیزی در حد نیازهای اصلی مان می باشد که اگر برآورده شوند، کاملا راضی می شویم . به تدریج که آگاهی ما فزونی می یابد ، متوجه وجود دنیایی ، خارج از خودمان می گردیم : آدم ها ، مکان ها و چیزهایی که احتیاجات ما را برآورده می کنند .

 

در این مرحله، ما از گوناگونی و تفاوت ها آگاه می شویم که در نهایت ، در ما ، ایجاد سلیقه و ترجیح می نماید . ما یاد می گیریم که ، بخواهیم و انتخاب کنیم . این بار ، ما نقطه مرکزی و محور جهانی شده ایم که دائما در حال بزرگتر شدن است و انتظار داریم که احتياجات و خواسته هایمان ، تماما برایمان مهیا و بر آورده گردد . منبع خوشنودی و رضایت ما ، از شکل نیازها و خواسته های غریزی مان که به گونه ای معجزه آسا در کودکی ارضا می شد ، در آمده و تبدیل به ارضای هوس ها و خواسته های جدید ما می گردد.

مثلث خود مشغولی,کمک از نیرویی برتر
اغلب کودکان ، به تدریج به این حقیقت پی می برند که دنیای خارج ، قادر نیست تمامی احتیاجات و خواسته های آنان را برآورده سازد و بدین جهت ، خودشان با کوشش کردن، شروع به تکمیل و بهتر نمودن چیزهایی که بدآنها داده شده ، می کنند . به تدریج که وابستگی به آدم ها ، مکان ها و چیزهای دیگر کاهش می یابد ، نوجوانان ، اتکاء به خود را فرا می گیرند . خود کفائی آنان، افزایش می یابد و می آموزند که خوشحالی و رضایت آنها از درون و سعی خودشان سر چشمه می گیرد . با گذشت زمان، عواطف آن ها رشد می کنب و توانائی ها و نقاط ضعف و محدودیت های خود را پذیرا می شوند .

معمولا، زمانی فرا می رسد که آن ها برای برآورده شدن آن دسته از احتیاجاتشان که از عهده خودشان بر نمی آید ، خواستار کمک از نیرویی برتر می گردند . برای اغلب مردم، بزرگ شدن و رشد ، یک امر طبیعی است

 

برای دسترسی کامل به این نشریه لطفا به مسئول نشریات گروه na مراجعه کنید ……………

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا