امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال 10 : آیا از روی اجبار به وسوسه ای عمل کرده ام که بعدا وانمود کنم طبق نقشه به آن
#1
Heart 
سوال 10 : آیا از روی اجبار به وسوسه ای عمل کرده ام که بعدا وانمود کنم طبق نقشه به آن صورت رفتار نموده ام؟ آن مواقع کی بوده اند؟
پاسخ
#2
زمانی که یکی از نواقص شخصیتی من باعث می شود که من یک رفتار بیمارگونه داشته باشم زمانی است که وسوسه به سراغ من آمده و همیشه وسوسه روی رفتارهای نه چندان جالب اخلاقی من تاثیرگذار است و لذت و خوشی را به یاد من می آورد ولی بعد من انکارش می کنم .دلیل این انکار این است که از آن دردی که دارم می کشم و به آن رشدی که در این مدت بهش رسیده ام رها شوم.
پاسخ
#3
خیلی از مواقع از روی وسوسه و اجبار دست به رفتارهای می زنیم که بدون اگاهی و حق و انتخاب از روی بیماری و نواقص می باشد مثلا کاری می کنم جایی قرار می گیرم  حرفی می زنم سوتی می دهم  برخورد فیزیکی در محل کار  کتک زدن برای مدیریت زندگی  به رهجو راه کار اشتباه دادن و بعد می گویم برایش لازم است  ماهواره می خرم برای فیلم دیدن و لذت طلبی خودم و بعد می گویم خانواده ام تنها هستند  که البته اینها همه بدون حق انتخاب بوده و برای موجه نشان دادن رفتارم شروع به تظاهر می کنم  که حق انتخاب داشتم و وانمود می کنم از روی نقشه قبلی می باشد و من با قصد و نیت و هدف و اگاهی این کار را کرده ام در حالیکه امروز این را می دانم که این استفاده از انکار است
پاسخ
#4
بله زمانی بوده که خودمحوری ولذت جوییم فعال شده بااینکه می‌دانستم که درست نیست واشتباه میکنم به دلیل اینکه راضی می‌شوم، ویازمانی که عملی یاکاری انجام داده ام خودم راوحتی دیگران راتوجیه کرده ام وگفته ام خودم انتخاب کرده ام درصورتی که انتخاب بیماریم بوده می‌توانستم آن کاررا انجام ندهم.
ازانجاکه درمقابل بیماریم ناتوان هستم هرگاه وسوسه ای ایجاد شود اجباربه دنبال دارد.
توانایی روبرو شدن بابیماری خودم راندارم، کمبود قدرت تصمیم گیری دارم ازروی وسوسه خودم رادرشرایط قرارمیدهم، در صورتی که می‌توانستم  قرارندهم ولی بیماریم مراوادارمی کند.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان