امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال54: آیا مسائلی را در مورد خود کشف کرده ام ( شاید در ترازنامه قبلی ) ............
#1
Heart 
سوال54:  آیا مسائلی را در مورد خود کشف کرده ام ( شاید در ترازنامه قبلی ) که از آن راضی نباشم و به همین خاطر سعی کنم که آن را بیش از حد جبران نمایم ؟ ( برای مثال : ممکن است کشف کرده باشیم که به کسی دیگر زیاده از حد وابسته هستیم ، وحال برای جبران آن سعی کنم بیش از حد خودکفا باشیم . ) توضیح دهید . 
پاسخ
#2
بله مثلا : در روابط با خانواده در گذشته وابستگی امروز قطع کامل  روابط عاطفی از ترس وابستگی از نزدیک شدن به عزیزانم هم خود داری می کنم  رابطه با رهجو  سرویس به تازه وارد
پیام سوال :پس از بررسی روابط خود در تراز نامه و مشاهده شکست های پی در پی در روابط سرخورده شدیم و متوجه وابستگی های خود شدیم و چرخه معیوب خود را شناسایی کردیم اما به جای اصلاح روابط و ترمیم و درست کردن چهارچوبها این بار از ان ور پشت بام افتادیم و تصمیم گرفتیم که کلا خود کفا شده و همه را بی خیال شویم اما باید بدانیم این نیز خود بر خلاف روابط سالم است و به جای فرار باید به سمت تعادل در روابط حرکت کنیم 
پاسخ
#3
با سلام....
من دائم نوسانات احساسی دارم یعنی از یک آدم مهربان به یک آدم بی تفاوت تبدیل میشم و بعد از بی تفاوتی دوباره سعی میکنم آدم مهربانی شوم درست همینجاست که خرابکاری میکنم یعنی برای درست کردن اوضاع از آن طرف بوم می افتم پایین یعنی آنقدر مهربان میشم که حال همه بهم میخوره مثلا میام چشم را درست کنم بخاطر افراط میزنم ابرو را خراب میکنم یا مثلا در مورد اشتباهی آنقدر معذرت خواهی میکنم که طرف بفکر سوءاستفاده می افتد.

۱- وارد رابطه ایی میشوم کاری، خانوادگی یا اجتماعی بدون مشورت و آگاهی.
۲- در رابطه آسیب میزنم به طرف مقابل
۳- حالا برای جبران آن دوباره به خودم و طرف مقابل آسیب میزنم.

مثلا چون در گذشته نسبت به خانواده بی تفاوت بودم امروز هر تصمیمی که میگیرند من ممتنع و خنثی هستم یا برای خل مشکل باج میدهم بواقع برای ارتباطات مدیر خوبی نیستم و باید آگاهیم را نسبت به ارتباطات بالا ببرم.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان