امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال 44: تا چه حد احساسات دیگران را در روابطم در نظر می گیرم ؟ به اندازه احساس...
#1
Heart 
سوال 44:  تا چه حد احساسات دیگران را در روابطم در نظر می گیرم ؟ به اندازه احساس خودم ؟ بیشتر از احساس خودم ؟ کمتر از احساس خودم ؟ یا اصلاً احساسات دیگران را در نظر نمی گیرم ؟ 
پاسخ
#2
در شرایط مختلف متفاوت عمل می کنم هر جا به نفع خودم و بیماریم باشد در نظر می گیرم
در بخش احساسات متوجه شدیم که که احساسات در روابط نقش بزرگی را ایفا می کند پس باید بدانم که خیلی مهم است که به احساسات دیگران به اندازه احساسات خودم توجه کنم و بها بدهم 
 یکی از راه های توجه کردن گوش دادن صحیح است  البته یادمان باشد که توجه کنم و در نظر بگیرم نه اینکه از روی احساسات انها عمل کنم
مثال ( گوش دادن به مشارکت همسر یا رهجو بدون قضاوت - 
پاسخ
#3
با سلام....
نکته مهم در این سوال احتمالا ضعف چند شخصیتی ما آشکار میشود.

منظور سوال اینستکه من سعی کنم در هر زمینه ایی متعادل باشم ایثارگری یعنی من به احساسات دیگران باید بیشتر توجه کنم اما نه تا آنجایکه به احساسات خودم بی توجه باشم یکی از چگونگی دقیق خطاهای ما اینستکه اصلا به احساسات خودمان توجه نمیکنیم و دنبال احساسات دیگران براه میوفتیم .
مثلا جایی خودمان احساس خوبی نداریم ولی میخواهیم حال دیگری را خوب کنیم اول باید حال خودم را بهبود بخشم تا بتوانم به دیگری کمک کنم. ما برای ایجاد یک رابطه اصولی و گرفتن نتیجه درست باید این ۴ اصل را رعایت کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم.

۱- جایکه من حالم خوب است او حالش خوب نیست
۲-جایکه من حالم خوب نیست او حالش خوب است
۳-جایکه حال من خوب نیست حال او هم خوب نیست
۴-جایکه من حالم خوب است او هم حالش خوب است.
درک این شرایط میتواند کمک کند که ما متوجه شویم تا چه اندازه باید احساسات دیگران در نظر بگیریم تا خودمان را درگیر احساسات دیگران نکنیم یا برعکس به احساسات دیگران بی توجهی نکنیم.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان