امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال 31 : من چه توقعاتی از برگشت سلامت عقل دارم ایا این توقعات واقع گرایانه هستند....
#1
Heart 
سوال 31 : من چه توقعاتی از برگشت سلامت عقل دارم ایا این توقعات واقع گرایانه هستند یا نه ؟
پاسخ
#2
با سلام....
سوال میخواهد توقعات غیر واقعی و افراطی که با ماهیت حقیقی وجودی و انسانی من مغایرت دارد را از من بگیرد.
من قبل از اینکه معتاد باشم یک انسان هستم با تعریف و مشخصه های انسانی ، انسانیکه هیچوقت کامل نمیشود.
اما بدلیل بیماری اعتیاد گاهی این توهم و توقع درونم شکل میگیرد که حالا که قدم کار میکنم یا آگاه شدم نباید دیگر اشتباه کنم یا دچار مشکل و معضل شوم یا دست به هر کاری میزنم حتما باید موفق شوم.
با شمشیر بالای سر خودم می ایستم و شروع میکنم به تهدید خودم که تو باید به همه چی برسی مگه من کی هستم؟؟یکی از توقعات من اینستکه باید همیشه حال من خوب باشد برای همین برای بهتر شدن حالم به هر کاری دست میزنم.من باید توقعات و تصورات غلط خود از سلامت عقل را از خودم بگیرم چون زمانیکه به آنها نرسم دچار یاس و ناامیدی میشوم و ممکن است انجمن را رها کنم.مثلا بگویم در فلان مقطع باید صاحب خانه شوم.
اصلا هر کاری که توقع پشتش باشد بعدها دچار مشکل میشوم.

توقعات من از برگشت سلامت عقل تا جایکه توانایش را دارم و زورم میرسد واقعی ست جایی که زورم ،عقلم،تواناییم و دانشم نمیرسد یا در مکان و زمان من نمیگنجد غیر واقعی ست.


یکی از توقعات من اینستکه کاری که دیگران انجام دادند من .
بواسطه NA و اصول انجام نخواهم داد ولی وقتی در شرایطش قرار بگیرم منهم انجام میدهم.
دوست دارم از این به بعد تجربه های دردآور گذشته را دوباره تجربه نکنم،نسنجیده و شتاب زده عمل نکنم،با جامعه ارتباط سالم داشته باشم،آگاهانه مشورت کنم،دوست دارم با برگشت سلامت عقل به ارزشها و اعتقاداتم سالمم پایبند باشم،مسئولیت اعمال و رفتارم را بپذیرم و آنها را گردن دیگران نیاندازم،بیماریم را با بیماری دیگران مقایسه نکنم تا پلی بسازم برای رفتارهای خودم،باقی قدمها را کار کنم،با بیماریم در تماس باشم و روزانه نسبت به آن پرهیز کنم.
یکی از انتظارات من از خودم اینستکه شناخت از خودم، بیماریم،دنیای اطرافم و کائنات زمان زیادی میبرد و سعی نکنم رَه صد ساله را یکشبه بروم
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان