امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال 26 –چه تغییراتی در افکار و رفتار من نیاز است تا سلامت عقل به من باز گردد؟
#1
Heart 
سوال 26 چه تغییراتی در افکار و رفتار من نیاز است تا سلامت عقل به من باز گردد؟
پاسخ
#2
با سلام....
مهمترین تغییر این است که یاد بگیرم همیشه بین افکارم و رفتارم یه سد ، مانع یا چیزی شبیه سرعت گیر ایجاد کنم تا فرصت کافی برای انتخاب درست داشته باشم.
شاید منظور سوال این باشد که به قول معروف( من آنچیزی هستم که به آن میاندیشم) یعنی من محصول افکارم هستم اگر بتوانم افکارم را تغییر دهم کم کم رفتارم هم تغییر میکند.با مشورت گرفتن برای مشکلاتی که بارها خواستم حلشان کنم ولی نتوانستم و هر دفعه یک نتیجه میداد(شکست)باید روش ارتباط گیری با همسر و فرزندانم تغییر دهم مثلا حکومت در خانه جواب نمیدهد.
اگر خطایی از اطرافیان دیدم قبل از هر واکنشی سریع کاغذ و قلم بردارم و ببینم آیا خودم همان خطا را دارم یانه؟ 
چیزی را بیکباره رد یا تایید نکنم . به گفته ها و شنیده ها سریع پاسخ ندم .افکار پوسیده و سابقه داری و کف خیابونی را کنار بگذارم و به ایده های جدید توجه و عمل کنم. به این باور برسم خانواده ام کارگران من نیستند. همیشه بیاد داشته باشم فرزندانم به اختیار خودشان بدنیا نیامده اند. اینها کمک میکنند تشخیص چه امروز باید چه تغییری در افکار و رفتارم داشته باشم.
یکی از تغییرات اینست که همیشه بیاد داشته باشم که من قبل از اولین بار مصرف معتاد بودم بعد از قطع مصرف هم معتاد هستم چون اصلا مواد مخدر مشکل من نبود اعتیاد به شکل های گوناگون در ذهن من شکل گرفته بود و امروز باید ذهنم را به آهستگی از هر چیزی که نشانه عدم سلامت عقل است پاک کنم.
پمفلت چرا اینجا هستم را بارها با خودم مرور کنم تا به ضرورت تغییر آگاه شوم.از قدم یک تا اینجا ببینم چه باورهای برایم کار نمیکند چه باورهایی برایم کار میکنند
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان