امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال 12 : ایا موانعی برسر راه من وجود دارد که باور کردن را برایم مشکل می سازد : ...
#1
Heart 
سوال 12 : ایا موانعی برسر راه من وجود دارد که باور کردن را برایم مشکل می سازد : انها چه هستند ؟
پاسخ
#2
با سلام....
بله همیشه موانعی هست.
اولین مانع سر راه باور من خود من هستم که باور کردن رو برام مشکل میکنه چون سالها اعتقادات و ارزشهای کهنه و پوسیده و نخ نما شده گذشته و تحمیل شده یا محیطی خودم رو باور داشتم و به یکباره رها کردن و امتحان کردن ایده های جدید قدم دو برایم مشکل است.
یکدندگی و لجاجت و پافشاری روی اعتقادات خودم مانع شکل گیری باورهای جدید میشوند.
تا زمانیکه با خودم یا دیگران ناصادق باشم هیچ باوری بدست نمیاید.به عنوان مثال وقتی در جلسه گنده گویی میکنم و نقش آدمهای آگاه و موفق را بازی میکنم و صادقانه صحبت نمیکنم نمیتوانم احساسات صادقانه دیگر معتادان را باور کنم.
از خود راضی بودن بجای رضایت از خود داشتن یعنی دید ناشی از انحراف فکری نسبت به خودم یا انحراف فکری نسبت به دیگران که از ایمان و باورشان نسبت به برنامه صحبت میکنند مانعی بر سر راه باورهای من میشوند.
اعتقاد و اعتماد به فکر بکر خودم خیلی جاها مانع به باور رسیدن من شده
بی برنامگی، باری به هرجهت زندگی کردن، بی تفاوتی نسبت به اصول برنامه با هوای نفس و تمایلات شخصی و انحراف فکری و مقاومت عجیب در برابر تغییر باور کردن را برایم مشکل میکنند.
یکی از راهها برای برداشتن موانع بهتر است ببینم جایی که از روی ایمان به باورهای جدید عمل کردم چه اتفاقی افتاد و جایی که عمل نکردم چه اتفاقی افتاد؟مثل زمانیکه مشورت میکنم برای انجام کاری یا از روی نقصهایم عمل میکنم برای انجام کاری آیا نتیجه اینها یکی ست؟
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان