کاربرانِ درحال بازدید از این انجمن: 1 مهمان
انجمن‌های موجود در 'کتاب پایه '
  انجمن موضوع‌ها ارسال‌ها آخرین ارسال
سمبل ما
سادگى، کلید سمبل و نشانگر سادگى انجمن ما مىباشد. در این طرح ساده اشارات و مفاهیم مختلفى مستور است. اما بیش از هرچیز منظور انجمن ما روابط ومفاهیمى است که به راحتى قابل درك است. دایره سمبل، یک برنامه جامع و جهانى را نشان مىدهد که در آن فضاي کافی براي وجود و بروز انواع افراد در حال بهبودي وجود دارد. ...
1 2 سمبل ما
2021/05/14، 07:48 AM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل اول معتاد کیست؟
اکثر ما براى جواب دادن به این سئوال احتیاج به فکر کردن نداریم و جوابش راخوب مىدانیم! زمانى تمام زندگى و فکر و ذکر ما به نوعى در مواد مخدر خلاصه شده بود. ما همیشه یا مشغول گرفتن و مصرف کردن آن بودیم و یا به دنبال راه تهیه اش می گشتیم. ما زندگى می کردیم که مصرف کنیم و مصرف مىکردیم که زندگى کنیم. خیلى ساده معتاد، زن یا مردى است که زندگیش را موادمخدر کنترل کند. ما کسانى هستیم که در چنگال یک بیمارى مزمن و پیشرونده گرفتاریم و همیشه عاقبتى چون زندان، تیمارستان و مرگ در انتظارمان است.
1 2 فصل اول معتاد کیست ؟
2021/05/14، 07:46 AM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل دوم برنامه معتادان گمنام چیست؟
معتادان گمنام، یک انجمن غیر انتفاعى از زنان و مردانى است که اعتیاد به موادمخدرمشکل اصلى زندگىشان بوده است. ما معتادانى هستیم که در حال بهبودیم واکنون به طور مرتب گردهم مىآییم تا به کمک هم پاکى خود را حفظ کنیم. این برنامه، یک برنامه پرهیز کامل از هرگونه ماده مخدر است. تنها لازمه عضویت در این انجمن تمایل به قطع مصرف مواد مخدراست. پیشنهاد مىکنیم که در این مورد روشنبین باشید و این فرصت را از دست ندهید. برنامه ما مرکب از اصولى است که بسیارساده بیان شدهاند و ما مىتوانیم آنها را در زندگى روزمره خود به کار بندیم. نکته بسیار مهم این برنامه عملى بودن آن است.
1 2 فصل دوم برنامه معتادان گم...
2021/05/14، 07:41 AM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل سوم چرا اینجا هستیم؟
قبل از پیوستن به انجمن معتادان گمنام، ما اختیار زندگى خود را کاملاً از دست داده بودیم ودیگر نم ىتوانستیم مانند دیگران زندگى کنیم و از آن لذّت ببریم. براى زندگى به چیزى متفاوت نیاز داشتیم و تصور م ىکردیم که آن را در موادمخدر پیدا کرد هایم. براى ما مواد مخدر مهمتر از خانواده، همسر و فرزندا نمان شده بود و م ىبایستى آن را به هرقیمتى بدست م ىآوردیم. در این راه به بسیارى از مردم لطم ههاى شدید زد هایم، اما بیش از همه خودمان را آزار داد هایم. ما به خاطر نداشتن جنبه قبول مسئولی تهاى فردى، در واقع خودمان براى خودمان گرفتارى درست م ىکردیم واین طور به نظر می رسید که نمی توانیم زندگى را آن طور که هست قبول کنیم.
1 2 فصل سوم چرا اینجا هستیم؟
2021/05/14، 07:54 AM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل چهارم چگونگی عملکرد
اگر شما طالب آنچه كه ما داريم هستيد و حاضريد براى بدست آوردنش كوشش كنيد، در آن صورت آماده‌ايد كه قدم‌هاى خاصى را برداريد. اين‌ها اصولى هستندكه بهبودى ما را ممكن ساختند: 1ـ ما اقرار كرديم كه در برابر اعتيادمان عاجز بوديم و زندگى‌مان غير قابل اداره شده بود. ...............................................................
1 2 فصل چهارم چگونگی عملکرد
2021/05/14، 07:58 AM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل پنجم چه باید کرد؟
برنامه خودتان را با برداشتن قدم اول که در فصل گذشته تحت عنوان چگونگى عملکرد از نظر گذشت آغاز کنید. وقتى که ما از ته دل عجز خود را در مقابل اعتیادمان کاملاً مسلّم بدانیم، قدم بسیار بزرگى در راه بهبودى خود برداشت هایم. بسیارى از ما در این مرحله هنوز کاملاً از را ههاى گریز خود دست برنداشته بودیم، اما شما این فرصت را از دست ندهید و تا آن جا که ممکن است از اول کار را درست انجام دهید و سپس قدم دوم را بردارید و به همین ترتیب بقیه قد مها را دنبال کنید. شما به مرور این برنامه را شخصاً درك خواهید کرد. اگر شما در بیمارستان، زندان، مرکز بازپرورى و یا امثال آن هستید و در حال حاضر مصرف را قطع کرد هاید، م ىتوانید این روال زندگى را با خیال راحت آزمایش کنید.
1 2 فصل پنجم چه باید کرد؟
2021/05/14، 07:59 AM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل ششم سنتهای دوازده گانه معتادان گمنام
ما آن چه را كه داريم فقط با مراقبت كامل مى‌توانيم حفظ كنيم و همان طور كه آزادى فردى ما از قدم‌هاى دوازده‌گانه سرچشمه مى‌گيرد به همان صورت آزادى گروه نيز به سنت‌هاى ما بستگى دارد. تا زمانى كه پيوندهايى كه ما را به يكديگر متصّل مى‌كند از آن چه كه ما را از هم جدا مى‌نمايد محكم‌تر باشد، همه چيز به خوبى پيش خواهد رفت.
1 2 فصل ششم سنت های 12 گانه م...
2021/05/14، 08:00 AM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل هفتم بهبودی و لغزش
بسيارى از مردم تصور مى‌كنند مفهوم بهبودى فقط مصرف نكردن موادمخدراست. آن ها لغزش را نشانه شكست كامل و پرهيز به مدت طولانى را، علامت موفقيت كامل مى‌دانند. اما تجربه ما كه برنامه بهبودى معتادان‌گمنام را دنبال مى‌كنيم، نشان داده است كه مسئله به اين سادگى نيست. گاه لغزش براى عضوى كه قدرى با انجمن ما مربوط شده است مى‌تواند چنان تجربه تكان دهنده‌اى باشد كه او را وادار به دنبال كردن جدى‌تر اين برنامه كند. در حالي كه اعضاى ديگرى را مى‌بينيم كه با وجود پرهيز دراز مدت، هنوز در اثر ناصادقى وخودفريبى قادر نيستند از بهبودى كامل و پذيرش اجتماعى بهره‌مند شوند. امادر مجموع، پرهيز كامل و مداوم، تماس و همسانى با اعضاى گروه‌هاى NA ، بهترين راهى است كه زمينه رشد را فراهم مى‌كند.
1 2 فصل هفتم بهبودی و لغزش
2021/05/14، 08:02 AM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل هشتم ما بهبود پیدا میکنیم
ضرب‌المثلى است كه مى‌گويد: «سياست غريبه را آشنا مى‌كند» اما در جمع ما «اعتياد، غريبه را هم‌سان مى‌كند» با آن كه ممكن است داستان هر يك از ما با ديگرى تفاوت داشته باشد اما در نهايت همگى ما يك وجه مشترك داريم. اين بيمارى يا اختلال مشترك، اعتياد نام دارد. ما از دو چيز كه درساختار اعتياد واقعى به كار رفته است به خوبى مطلع هستیم: وسوسه و اجبار. وسوسه همان فكر ثابت و سمجى است كه بارها و بارها ما را به طرف موادمخدر مورد علاقه‌مان و يا مشابه آن مى‌كشد، تا بلكه همان حالت رخوت و خوشى را كه زمانى تجربه كرده‌ايم دوباره بدست آوريم.
1 2 فصل هشتم ما بهبود پیدا می...
2021/05/14، 04:00 PM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل نهم فقط برای امروز زندگی به روال برنامه
به خودت بگو: فقط براى امروز، افكارم را بر روى بهبوديم متمركز خواهم كرد، زندگى مى‌كنم و بدون مصرف هيچ گونه ماده مخدّرى روز خوبى خواهم داشت. فقط براى امروز، به كسى در NA اعتماد خواهم كرد، كسى كه مرا باور كند و مى‌خواهد در بهبوديم به من كمك كند. فقط براى امروز، برنامه‌‌‌‌اى خواهم داشت و سعى خواهم كرد آن را به بهترين شكل ممكن انجام دهم. فقط براى امروز، به كمك NA سعى خواهم كرد از زاويه بهترى به زندگيم نگاه كنم. فقط براى امروز ترسى نخواهم داشت و به روابط تازه‌ام و آن ها كه چيزى مصرف نمى‌كنند و راه تازه‌اى براى زندگى پيدا كرده‌اند، فكر خواهم كرد . مادامي كه اين راه را دنبال كنم، از هيچ چيز واهمه نخواهم داشت.
1 2 فصل نهم فقط برای امروز زن...
2021/05/14، 04:01 PM
توسط سپهر۱۸۷۷
فصل دهم الهامات تازه ای خواهد شد
به همان نسبت كه بهبودى ما پيشرفت مى‌كند، آگاهى ما نيز در مورد خود ودنياى اطراف‌مان افزايش مى‌يابد. خواسته ها، نيازها، سرمايه‌ها ومسئوليت هاى‌مان براى ‌ما آشكار شده و به اين درك مى‌رسيم كه قدرتى براى تغيير دنياى خارج نداشته و فقط مى‌توانيم خود را تغيير دهيم. برنامه معتادان‌گمنام، اين امكان را براى ما به وجود آورده است كه بتوانيم با بكارگيرى اصول روحانى از شدت درد زندگى بكاهيم.
1 2 فصل دهم الهامات تازه ای خ...
2021/05/14، 04:03 PM
توسط سپهر۱۸۷۷