تالار تبادل تجربه انجمن معتادان گمنام UK

نسخه‌ی کامل: سوال 32 : ایا توقعات واقع گرایانه من در مورد پیشرفت بهبودیم به واقعیت پیوسته یا نه..
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سوال 32 : ایا توقعات واقع گرایانه من در مورد پیشرفت بهبودیم به واقعیت پیوسته یا نه ؟ ایا درک می کنم که بهبودی در طول زمان اتفاق می افتد و نه یک شبه ؟
با سلام....
یکسری بله-یکسری خیر
بهتره اول توقعات غیر واقعی خودم رو شناسایی و آنها را کنار بگذارم تا بتوانم بهتر قسمتهای پیشرفت کرده ام را شناسایی کنم که امید و انگیزه پیدا کنم برای قسمتهای پیشرفت نکرده.
توقعات واقعی آنهایی هستند که با واقعیت زمانی و مکانی و توانایی من همخوانی دارد.هر وقت توقعاتم از خودم بیشتر میشود بهبودیم اتوماتیک وار متوقف میشود.

توقعات غیر واقعی من همان انحراف فکری و تصورات باطل و انتظارات بیش از توان من هستند که نشان میدهد من هنوز درک درستی از دعای آرامش پیدا نکردم.

جاهایی که با بهبودی ام عمل میکنم قسمتهای رشد کرده بهبودی و واقعی من هستند مثل قطع ارتباط با کسانی که وقتی کنارشان قرار میگیرم وسوسه هایم فعال میشوند.امروز در جامعه و خانواده احساس امنیت بیشتری میکنم.امروز در زندگیم نیروی برتر دارم.امروز توجه ام به خودم و اعمال و رفتارم بیشتر شده.امروز در بعضی موارد حتی با آدمهای بیرون از NA هم مشورت میکنم.
بله اینها پیشرفتهایی هستند که در طول زمان برایشان وقت گذاشتم و آنها را تمرین کردم و واقعا کار یکشب و دوشب و یک حادثه نبود بلکه به مرور زمان اتفاق افتاد.
من در بهبودیم باید یا به اندازه تلاشم توقع داشته باشم یا به اندازه توقعاتم تلاش کنم