انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
خطاب به تازه وارد

خطاب به تازه وارد

NA انجمن یا جمعیتی غیرانتفاعی متشکل از زنان و مردانی است که اعتیاد، مشکل اصلی زندگی شان بوده است. ما معتادان در حال بهبودی هستیم که مرتب دور هم جمع می شویم تا به پاک ماندن یکدیگر کمک کنیم. در این انجمن هیچ شهریه یا حق عضویتی دریافت نمی شود. تنها لازمه عضويت تمایل به قطع مصرف است.

وقتی به این جا می آیید لازم نیست پاک باشید، ولی پیشنهاد می کنیم بعد از این جلسه، آمدن به جلسات را ادامه دهید و پاک بیابید. مجبور نیستید برای کمک گرفتن از NA منتظر مسمومیت به دلیل مصرف بیش از حد مواد یا محکومیت زندان باشید. در ضمن، اعتیاد هم وضعیتی نیست که هیچ امیدی برای بهبودی در آن وجود نداشته باشد. می توان به کمک دوازده قدم معتادان گمنام و یاری این انجمن متشکل از معتادان در حال بهبودی، بر میل به مصرف مواد غلبه کرد.

اعتیاد نوعی بیماری است که هر کس ممکن است به آن گرفتار شود. بعضی از ما برای سرخوشی مواد مصرف می کردیم، و بعضی برای سرکوب احساساتی که از قبل داشتیم. عده ای دیگر از ما دچار بیماری های جسمی یا روانی بودیم و به داروهایی که در دوران بیماری برای مان تجویز شده بود معتاد شديم. بعضی از فقط برای همراهی با دیگران یکی دو بار مصرف کردیم و بعد فهمیدیم نمی توانیم مصرف را ترک کنیم.

بسیاری از ما سعی کردیم بر اعتيادمان چیره شویم و گاهی هم رهایی موقت ممکن می شد، ولی معمولا کمی بعد، دوباره حتی بیشتر از قبل درگیر مصرف می شدیم ، اما اینها واقعا فرقی در مسئله اصلی به وجود نمی آورد. اعتیاد نوعی بیماری پیشرونده مانند دیابت است. ما به مواد مخدر حساسیت داريم. عاقبت ما همیشه یکسان است، زندان، تیمارستان، یا مرگ. اگر زندگی شما غیرقابل اداره شده و نمی خواهید مجبور به مصرف مواد باشید، ما راه چاره ای پیدا کرده ایم. این ها قدم های دوازده گانه معتادان گمنام است که ما برای مهار بیماری مان، در زندگی روزمره خود آنها را به کار می بندیم.

۱- ما اقرار کردیم که در برابر اعتیادمان عاجز بودیم و زندگیمان غیرقابل اداره شده بود.

۲- ما به این باور رسیدیم که نیرویی برتر می تواند سلامت عقل را به ما بازگرداند.

۳- …………………………………………………………………………………………………..

۴-……………………………………………………………………………………………………

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا