انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
جاذبه ی گروه NA

جاذبه ی گروه NA

جاذبه ی گروه NA

جاذبه ی گروه NA,انزجار و نفرت معتاد,روند برنامه بهبودی Na,درد فیزیکی قطع مصرف,تلخی های اعتیاد

اعتیاد و مصرف مواد مخدر خود به تنهایی رنج های بسیاری برای یک معتاد به همراه می آورد ، اما نوع جنسیت و مصرف ، برای یک زن دردها را مضاعف می کند ، من هم به عنوان یک زن از این قاعده مستثنی نبودم و همیشه احساس تفاوت، مقایسه، سرزنش و گناهی را که دیگران به من انتقال می دادند را ، به دوش می کشیدم .

همسرم به واسطه فروش مواد مخدر در زندان بود و دخترم نیز ، بواسطه مصرف مواد مخدر و تصادف با یک نفر که منجر به مرگ او شده بود ، در زندان روزگارش را سپری می کرد .

من هم با اعتیاد فعال دست و پنجه نرم می کردم و احساس زنی تنها و بی پناه در اجتماع ، همیشه آزارم می داد ، همین احساس ها بهانه ای می شد ، برای انزجار و نفرت از خود و تمام مردم دنیا ، تا آنجایی که از خداوند هم شاکی بودم و هر روز بیشتر در لاک تنهائی و انزوای خود فرو می رفتم.

تا روزی که پیام امید معتادان گمنام را دریافت کردم و وارد جلسه شدم، قبل از ورودم به جلسه ، ترس از ناشناخته ها باعث شد آنروز بیشتر از همیشه مصرف کنم ، اما جاذبه ی گروه NA در همان جلسه اول باعث شد که پاک شوم و همانند دیگر اعضاء گروه در روند برنامه بهبودی Na قرار گیرم.

اوایل ورودم به جلسات ، سایر بانوان همدردم ، کمک زیادی به من کردند ، آنها هر شب به منزل من می آمدند تا در کنارم باشند و من درد فیزیکی قطع مصرف را کمتر احساس کنم .

پس از گذر از دردهای فیزیکی قطع مصرف و گذشت چند ماه ، جاذبه ی گروه NA ، باعث شد من بصورت مرتب در جلسات شرکت کنم و این امر برای من به نوعی عادت روزانه تبدیل شد .

من تمایل به خدمت داشتم، گروه اعتماد کرد و نیروی برتر نیز مرا حمایت نمود، تا به خدمت روی آورم ، حدود سه سال در داخل گروه خدمت کردم ، تقریبا تمام خدمات داخل گروه را انجام دادم  ، سپس به گرفتن خدمات ساختاری بیرون از گروه علاقمند شدم ، می بایست ، همانطور که در زندگی رشد کرده بودم ، در خدمات نیز رشد می کردم و خدمات جدیدتری را تجربه می کردم .

از درون گروه تا بیرون گروه هر چند که مسیر ناهموار بود و در آن زمان سایر بانوان گروه من ، تجربه ی خدمت بیرون از گروه را نداشتند ، اما چون هدفمند بودم تلاش کردم، استقامت به خرج دادم و از طریق خدمات در NA توانستم ، مساوات و برابری را تجربه کنم و بهبودی خود را در کنار آقایان همدردم در چهار چوب خدمات بسط و توسعه داده و آنچه را که تجربه کرده و خواهم کرد به کسانی که تمایل به خدمت دارند انتقال دهم. جاذبه ی گروه NA,انزجار و نفرت معتاد,روند برنامه بهبودی Na,درد فیزیکی قطع مصرف,تلخی های اعتیاد

خدمت در کمیته بیمارستانها و زندانها و پیام رسانی به بانوان همدردم در زندانها و بیمارستانها ، باعث شد جاذبه ی خدمات گروهی و پیام رسانی NA را با تمام وجود احساس کنم ، احساس قشنگی که حاضر نبودم آنرا با کل دنیا عوض کنم .

زیباترین قسمت پیام رسانی من در زندان ، زمانی بود که برای برگزاری پانل H&I با سایر خدمتگزاران به زندانی رفتیم که دخترم در آنجا زندانی بود ، وقتی بعنوان سخنران در آنجا صحبت می کردم ، دخترم نیز حضور داشت و هنگامی که در حال سخنرانی و بازگو کردن سرگذشتم بودم ، اشک های شوق او از دیده گانش جاری شد و بی اختیار خودم هم همراه او گریستم !

هیچگاه آن لحظات زیبا را از خاطر نخواهم برد و خیلی از اوقات ، آن لحظات بی اختیار جلوی چشمم می آید .

NA به من زندگی و شخصیتی جدید هدیه نمود ، تا یادآوری تلخی های اعتیاد و زمان مصرفم را جایگزین شیرینی های بهبودی و پاک بودنم کنم ، اکنون پس از گذشت چند سال ، همسرم از زندان آزاد شده و پیام NA را به او رساندم و اکنون او نیز ، عضوی از معتادان گمنام است ، دخترم همچنان در زندان است ، اما او هم پاک است و با امید به آینده ، همراه با اصول NA زندگی خودش را سپری می کند . جاذبه ی گروه NA,انزجار و نفرت معتاد,روند برنامه بهبودی Na,درد فیزیکی قطع مصرف,تلخی های اعتیاد

در آخر آرزو می کنم ، تمام انسان هایی که بواسطه بیماری اعتیاد در سرتاسر جهان در عذاب هستند ، پیام عشق و امید معتادان گمنام را دریافت نمایند ، تا زندگی توام با آرامش را مانند من و سایر همدردان در حال بهبودی ، تجربه نمایند .

جاذبه ی گروه NA,انزجار و نفرت معتاد,روند برنامه بهبودی Na,درد فیزیکی قطع مصرف,تلخی های اعتیاد

نویسنده : (Isabella-R)

جاذبه ی گروه NA,انزجار و نفرت معتاد,روند برنامه بهبودی Na,درد فیزیکی قطع مصرف,تلخی های اعتیاد

منبع : مجله ی الکترونیک NATODAY

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا