انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
برای والدین یا سرپرستان نوجوان عضو NA

برای والدین یا سرپرستان نوجوان عضو NA

برای والدین یا سرپرستان نوجوان عضو NA

برای والدین,سرپرستان نوجوان,عضو NA,بهبودی از اعتیاد

وقتی نوجوانی وارد معتادان گمنام می شود، ممکن است، در ذهن والدین یا سرپرست او ابهاماتی به وجود آید. هدف این جزوه پاسخ دادن به بعضی از این ابهامات است. مطالبی که در این جزوه آمده قرار نیست شما را در مورد چگونگی سرپرستی از فرزندتان راهنمایی کند.

این ها بازگویی بعضی از تجربیات مشترک نوجوانانی است که در پاک ماندن و بهبودی در NA موفق بوده اند. در معتادان گمنام نوجوانانی از سراسر جهان به بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر دست یافته اند، و ما امیدواریم این جزوه دربردارنده اطلاعات مفیدی باشد برای تمام عزیزانی که می خواهند در مورد تجربه هایی که یک عضو نوجوان در دوران بهبودی با آن روبه رو می شود، بیشتر بدانند.

برنامه NA برنامه NA برگرفته از قدم های دوازده گانه و همچنین سایر متون NA) است و به رویارویی با اعتیاد در مقام «نوعی بیماری جسمی، روانی و روحی که بر تمام جنبه های زندگی ما اثر می گذارد» می پردازد. در نتیجه، بهبودی در NA معنایی گسترده تر از پرهیز صرف از مواد مخدر دارد. در جلسات NA چه می گذرد ؟

روال معمول در جلسات NA، صحبت آزادانه گروهی از اعضاست در مورد موفقیت ها و مشکلاتشان در دوری از مصرف مواد مخدر. اعضا اغلب درباره رویارویی با مسائل معمول زندگی و تلاش هایشان برای حل این مسائل با به کارگیری اصول نهفته در قدم های دوازده گانه صحبت می کنند.

برای والدین,سرپرستان نوجوان,عضو NA,بهبودی از اعتیاد

اعضای NA اکثرا قبل و بعد از جلسه به آشنا شدن و معاشرت با یکدیگر می پردازند و در بسیاری از جوامع معمول است که با در آغوش کشیدن یک دیگر، به هم خوش آمد می گویند. جلسات NA فرصتی است برای اعضا تا با سایر معتادان در حال بهبودی ارتباط برقرار کنند و به نوعی احساس نزدیکی دست یابند. اهمیت این ارتباطها در این است که اعضا در کار کمک به یکدیگر در این شیوه جدید زندگی، احساس پشت گرمی می کنند. جلسات NA را عموما یکی از اعضا در مقام «گرداننده» اداره می کند.

بسیاری از گروه ها برای بزرگداشت مقاطع مختلف بهبودی، جاکلیدی هایی به اعضا اهدا می کنند. بهترین راه برای این که ببینید در جلسه چه می گذرد، حضور در یکی از جلسات اطراف شماست. جلسات «باز» NA پذیرای دوستان، خانواده ها، و اعضای جامعه است؛ اما جلسات «بسته » فقط مختص معتادان است. در فهرست راهنمای جلسات یا تلفن های امداد محلی NA، عموما باز یا بسته بودن هر جلسه ذکر می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا