انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
من به  (NA ) انجمن معتادان گمنام تعلق دارم

من به  (NA ) انجمن معتادان گمنام تعلق دارم

من به  (NA ) انجمن معتادان گمنام تعلق دارم

من به (NA ) انجمن معتادان گمنام تعلق دارم, تنهایی معتاد, انگ اعتیاد, امید به NA, چرخه معیوب مصرف,

سلام، اسم من نات و یک معتاد از شهر چیانگ می، کشور تایلند هستم. البته زندگی ام همیشه به این شکل نبود. من ۱۳ سال در شهر لوس آنجلس کالیفورنیا در حال مصرف و یا قطع مصرف بودم. البته پرهیزم از مواد مخدر معمولاً موقتی بود و در نهایت چند سال دوام می آورد. چون خود محور بودم فکر می کردم بالاخره حالم خوب شده، بعد همه چیز به سرعت برایم پیش پا افتاده و زندگی برایم خسته کننده می شد و چرخه ی پلید مصرف به سراغم می آمد، تا این که یک روز به آخر خط رسیدم. از همه چیز متنفر شده بودم حتی از خود مواد هم متنفر شده بودم اما بیشتر از همه، از خودم متنفر بودم. مواد دیگر به من کار نمی داد. من هم از آنجایی که جرأت خودکشی نداشتم تصمیم گرفتم زندگی کنم.

 با اینکه(NA) انجمن معتادان گمنام در لوس آنجلس در حال راه اندازی بود، من در آن زمان هیج چیز درباره انجمن و برنامه نمی دانستم و فقط بدون مصرف مواد مخدر زندگی می کردم، پر از نفرت بودم و این موضوع مرا به فردی منزوی تبدیل کرده بود که به تدریج از درون نابود می شدم. از لحاظ جسمی سالم بودم ولی ذهن و روحم در عذاب بود که البته من روی آنها سرپوش گذاشته بودم و در وجودم دفن شان کرده بودم. فقط می خواستم یک جوری فرار کنم و برای همین به تایلند برگشتم و اینجا بود که (NA) انجمن معتادان گمنام را پیدا کردم.

من بار اول با شک و شبهه زیادی وارد (اتاق NA) جلسه انجمن معتادان گمنام شدم، اما به رفتن ادامه دادم چون هر بار که وارد جلسه می شدم حس و حالم کمی بهتر از قبل می شد. کمتر احساس تنهایی می کردم. روزها کم کم تبدیل به هفته و هفته ها به ماه تبدیل شدند. تا وقتی بالاخره متوجه شدم کسی هست که حرف من را می فهمد و آنجا بود که متوجه شدم من به(NA) انجمن معتادان گمنام تعلق دارم. مسیر بهبودی مسیری هموار نیست و طی کردن این مسیر نیز کار ساده ای نیست. ما نمی توانیم یک شبه طرز فکرمان را عوض کنیم. فکرم هنوز هم گاهی گول زننده است اما دیگر نیازی نیست این مسیر را به تنهایی طی کنم. من جایی زندگی می کنم که (NA) انجمن معتادان گمنام به صورت گسترده میان مردم بومی آن یعنی تایلندی ها شناخته نشده است، حتی اگر جلساتی هم هست انگ اعتیاد آنقدر بزرگ و شدید است که کمک گرفتن را برای ما بسیار سخت می­ کند، خصوصاً برای زن ها.

به سختی می توان زنان را در جلسات (NA) انجمن معتادان گمنام دید. من قلباً ایمان دارم که هنوز هم  عده ء زیادی از ما در بیرون جلسات در عذابند، کجایید خواهران؟ اولین تجربه حضور من در کنوانسیون آسیا و اقیانوسیه در شهر کاتماندو در کشور نپال عالی بود. کنوانسیون نسبت به ما زن ها شناخت ویژه ای داشت و با آغوش باز پذیرای ما بود. این یک برنامه همگانی است، بدون در نظر گرفتن جنسیت و نام اعضا. برنامه به من این امید را داد که روزی انجمن معتادان گمنام تایلند هم پر از تایلندی های بومی خواهد شد و بانوان هم خواهند توانست با احساس امنیت همانند ما دور هم جمع شوند. من در زمان مصرف در شهری زندگی می کردم که در طول هر هفته، صدها جلسه در آن برگزار می شد اما من هرگز حتی وارد یکی از آنها هم نشدم. اما امروز اینجا هستم، جایی که با کمبود جلسات بومی و منابع محدود رو به رو هستیم.

 اما به این باور هستم که همه ی این ها برای هدفی بزرگتر از من است و برای همین است که امروز علاوه بر توانایی حرف زدن به دو زبان، به خدمت نیز تمایل دارم. در حقیقت ما تنها با به اشتراک گذاشتن چیزی که داریم می توانیم آن را حفظ کنیم.

نات، ای. چیانگ می، تایلند

مجله  (NA WAY )

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا