انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
رفتارهای اخلال گرانه و خشونت آمیز

رفتارهای اخلال گرانه و خشونت آمیز

رفتارهای اخلال گرانه و خشونت آمیز

رفتارهای اخلال گرانه,خشونت آمیز,فضای بهبودی

گروه های ما ،گاهی برای حفظ فضایی که در آن معتادان بتوانند بهبودی شان را با یکدیگر به مشارکت گذارند، با چالش هایی مواجه می شوند.  این جزوه به یکی از همین چالش ها می پردازد: رفتارهای اخلالگرانه یا خشونت آمیز در گروه های NA.. مقصود از نکاتی که در این جزوه آمده کمک به گروه ها در انجام مسئولیتی است که بر عهده دارند؛ یعنی استقبال صمیمانه از اعضا بدون آن که به هیچ فردی اجازه دهند امنیت کسانی را که در جلسه حاضرند به خطر اندازد. مثال های زیر، نمونه هایی است از اخلال گری هایی که ممکن است فضای بهبودی در گروه را به خطر بیندازد. در ادامه، چند راه حل عملی نیز آمده است تا گروه ها را در تلاش برای حل چنین معضلاتی یاری کند

یکی از اعضای ما که همین چند وقت پیش، بعد از دو سال پاکی لغزش کرد، در چندین جلسه تشنج ایجاد کرده. اخیرا هم این تشنج بدتر شده و کار را به جاهای باریک کشانده است. این خانم تازگی ها بیشتر خشونت به خرج می دهد و با چند نفر درگیری لفظی پیدا کرده و تهدید به خشونت فیزیکی هم می کند.

 

تازگی ها، تعداد زیادی از اعضا به سراغ من آمده اند و بابت شلوغ کاری بچه ها در جلسات ما ابراز نگرانی کرده اند. من حال پدر و مادرهایی را که مجبورند بچه هایشان را به جلسه بیاورند می فهمم، اما این کاری است که واقعا گروه را متشنج می کند و هیچ کس هم دوست ندارد بی تعارف در مورد آن صحبت کند.

یکی از معتادها در گروه ما، مدام وسط حرف سخنران یا مشارکت اعضا می پرد و اخلال ایجاد می کند. این آقا هر دفعه بلند می شود و آن قدر مشارکت می کند که وقت جلسه تمام می شود. خبر دارم که راهنمايش سعی کرده با او صحبت کند، اما ظاهرا او هیچ اعتنایی نمی کند. طوری شده که گروه احساس می کند این آقا دارد جلسه را به گروگان میگیرد. ما چه کار می توانیم بکنیم ؟

راهبردهایی که در ادامه خواهد آمد .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا