انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
تنها لازمه عضویت

تنها لازمه عضویت

تنها لازمه عضویت

تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی

سنت سوم ما تصریح می کند: تنها لازمه عضویت، تمایل به قطع مصرف است . اولین بار که در یک جلسه NA شرکت کردم، مطمئن نبودم که آیا چنین تمایلی برای قطع مصرف دارم یا نه، اما مسلما اشتیاق به رهایی از درد کشیدن در من وجود داشت. من بسیار ، بسیار خسته بودم ؛ آن قدر خسته که در مورد NA کنجکاو باشی که گوش کنم.

در اولین جلسه NA، اتفاق بسیار تأثیرگذاری برای من افتاد: معتادانی را دیدم که در راه بهبودی بودند. طبعا من معتادهای زیادی را می شناختم. در آن زمان مدت ها بود که در خیابان ها زندگی می کردم و جز با معتاد جماعت، با کسی سر و کار نداشتم. اما همه دوستان معتاد من در حال مصرف بودند. قبلا هیچ وقت معتاد پاک ندیده بودم. چنین پدیده ای هم برایم تازگی داشت و هم خیلی جالب بود. در جلسه سرگذشت این معتادهای پاک را شنیدم و فورا با آنها احساس نزدیکی کردم.

کاملا معلوم بود که این آدم ها همه از جنس خودم هستند. تنها فرق شان این بود که زندگی شان فقط در کلک جور کردن برای تهیه مواد و فرار از دست مأمورها خلاصه نشده بود. آنچه از زندگی شان می گفتند بوی بهبودی داشت. در چشمان شان نوری می درخشید و به نظر می رسید زندگی شان سرشار از امید و امکانات آینده است.

تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی
در آن جلسه اول، همه دور نشسته بودند و به نوبت صحبت می کردند. آخرین نفر من بودم. خودم را با نام معتاد معرفی کردم، اما صادقانه گفتم در مورد ترک مصرف به طور مطلق، هنوز تردیدهای خیلی زیادی دارم. برای گروه گفتم که موقتا از کارتن خوابی خلاص شده ام و دیگر مواد تزریق نمی کنم، اما عضو برنامه درمان نگهدارنده با متادون هستم و چیزهای دیگری هم مصرف می کنم. با کمال تعجب، کسی قضاوتی در مورد من نکرد.

ورود مرا به انجمن NA خوش آمد گفتند و گفتند باز هم به جلسه بیایم. گفتند : جای درستی آمده ای. اینجا همه خودی اند. شماره تلفن هایشان و یک برگه آدرس جلسات را به من دادند، به علاوه چیزی دیگری که از همه تأثیرگذارتر بود: احساس پذیرفته شدن در جمع.تنها لازمه عضویت

نمی دانم در آن جلسه اول چه شد که تصمیم گرفتم صادقانه حرف بزنم. سالها زندگی خیابانی، باعث شده بود واکنش طبیعی من در برابر هر موقعیت ناآشنایی دروغ گویی و فریب کاری باشد. ولی نمی دانم چرا به این نتیجه رسیدم که دلیلی ندارد به این آدم ها دروغ بگویم. دیدم با دروغ گویی فقط خودم را اذیت می کنم. از نیروی برترم سپاس گزارم که به دلم انداخت عوض ادا در آوردن ، صاف و ساده از وضعیتم بگویم.

احتمالا همین تصمیم هم زندگی ام را نجات داد. من راستش را گفتم و در نتیجه اعضای NA هم توانستند مرا از چیزهایی که لازم بود بشنوم باخبر کنند. چیزی که خیلی مایه شگفتی ام شد این بود که هیچ کس در نیامد مرا ارشاد کند. در عوض، تجربه خودشان را با من در میان گذاشتند. تصمیمش بر عهده خودم بود که از این آگاهی های تازه در زندگی ام استفاده بکنم یا نه. با گذشت زمان، کم کم پذیرفتم تدابیری که به حال دیگران مفید بوده بعید نیست به کار من هم بیاید. تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی

یکی از بزرگترین مسائلی که من در اوایل دوران بهبودی در مقام یک عضو جدید با آن روبه رو بودم، این بود که من در حال متادون درمانی وارد انجمن شدم. من نسبت به پاکی مطلق تردیدها و ترس های زیادی داشتم و مخصوصا از کنار گذاشتن متادون می ترسیدم. پس از سالها کارتن خوابی، نام نویسی در برنامه درمان با داروی جایگزین باعث شده بود زندگی ام سروسامانی پیدا کند. حالا سقفی بالای سرم داشتم و دوباره سر کار می رفتم. می ترسیدم اگر متادون را کنار بگذارم دوباره به همان بی سر و سامانی جنون آمیز و زندگی بزه کارانه برگردم. مثل همیشه، شناخت و تجربه سایر اعضای NA راهنمای من در این دوراهی شد.

کسی به من حکم نکرد چه کار کنم. فقط در عمل و بدون های و هوی، امکانات زندگی آزاد از اعتیاد فعال را نشانم دادند. با گذشت زمان کم کم به این باور رسیدم که شاغل بودن و محل سکونت داشتن کافی نیست؛ و تا هنگامی که مصرف هر نوع ماده شیمیایی را مجاز باشد چه غیر مجاز ، ترک نکنم، از فواید بهبودی به تمامی بهره مند نخواهم شد.

تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی
بالاخره تصمیم گرفتم به تدریج متادون درمانی را قطع کنم. پاک شدن هی لحاظ جسمی و هم به لحاظ روحی برایم بسیار دشوار بود. قبل از این که کامل قطع مصرف کنم، ده ماه تمام هر روز به جلسات NA می رفتم.

کسی نبود که از او سرمشق بگیرم: در آن درمانگاه متادون، من تنها کسی بودم که به خواست خودم داشتم سم زدایی می کردم. هر روز، هنگام ورود و خروج به درمانگاه، ناچار بودم از وسط یک مشت فروشنده مواد مخدر که انواع قرص ها را می فروختند رد بشوم. تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی

مشکل دیگری که باید با آن روبرو می شدم در جلسات NA بود. من از همان جلسات اول یاد گرفته بودم خیلی مهم است که صادقانه و بدون پرده پوشی درونیاتم را با دیگران در میان بگذارم. در نتیجه وقتی صحبت می کردم، راستش را می گفتم. می گفتم هنوز پاک نیستم، اما دارم سخت برای رسیدن به این هدف تلاش می کنم. تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی

در کمال تعجب، بعضی ها وقتی من در جلسات NA صحبت می کردم حسابی ناراحت می شدند. یک بار بعد از جلسه ای، یک نفر آمد سراغم و گفت تا موقعی که پاک نشده ام حق ندارم در جلسه حرف بزنم. بار اول که چنین چیزی شنیدم، حسابی جا خوردم و اذیت شدم. برای اولین بار احساس کردم در NA جایی برای من نیست. خوشبختانه، خانمی از اعضای قدیمی تر حرف های ما را شنید. مرا کشید کنار و گفت تنها لازمه عضویت در NA همین تمایل به قطع مصرف است.

به من قوت قلب داد که: «تو فقط جلسه ات را بیا عزیز جان؛ این جا مال آدم هایی مثل من و توست.» از نیروی برترم سپاس گزارم که پیام محبت و پذیرش او را گوش کردم. هر وقت من در مورد مشکلات و تردیدهایم صحبت می کردم، کسی در جلسه بود که تجربه شخصی اش را در این مورد در میان بگذارد؛ و این بسیار به حال من مفید بود.

تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی
شناخت و تجربه سایر اعضای NA در روند پاک شدن من بسیار حیاتی بود. آن حتی به من کمک کردند تا بیمه درمانی بگیرم و به بیمارستانی بروم تا بتوانم آخرین مرحله سم زدایی را زیر نظارت پزشک طی کنم.

به شکرانه NA، وقتی از آن بیمارستان بیرون آمدم ، و برای اول بار در عمرم پاک بودم ، یک راهنما ، یک گروه خانگی ، و یک پست خدماتی در انتظارم بود. از همه مهم تر، پذیرفته بودم که در برابر اعتیاد عاجزم و به این باور رسیده بودم که فقط نیرویی برتر از خودم می تواند سلامت عقل را به من باز گرداند. تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی

آن موقع اینها را نمی فهمیدم، اما در واقع بر اثر شرکت مداوم در جلسات، گوش دادن، یاد گرفتن، و سرمشق گرفتن از سایر اعضای NA، این تصمیم را گرفته بودم که اراده و زندگی ام را به مراقبت نیرویی برتر از خودم بسپارم. به لطف همان نیرو، اکنون که بیست و یک سال از آن زمان می گذرد من هنوز هم پاک هستم.

تنها لازمه عضویت,دوستان معتاد پاک,بوی بهبودی,زندگی آزاد از اعتیاد,فواید بهبودی

منبع :کتاب پایه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا