انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
بولتن سرقت از وجوه na

بولتن سرقت از وجوه na

بولتن سرقت از وجوه na

بولتن سرقت از وجوه na

“بولتن شماره  30 “

متن زیر در سال 1996 میلادی نوشته شده و در سال 2002 میلادی در پاسخ به تعدادی از نامه هائی که اشاره به مسئله سرقت مکرر وجوه NA در انجمن مان داشته اند ، بازبینی گردیده است . ما در این متن از تجارب بسیاری از گروه ها ، کمیته های خدماتی نواحی و مناطق ، کمیته های برگزاری همایش ها و دفاتر خدماتی از طریق نامه نگاری و برگزاری کارگاه ها بهره مند شدیم . ما شما را به استفاده از این تجربیات که غالبا به سختی به دست آمده در مدیریت بر وجوه NA ترغیب می نمائیم .بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

هر ساله کمک های مالی قابل توجهی توسط اعضاء NA اهداء می گردد . این وجوه توسط اعضای NA و با این اطمینان که به پاک شدن سایر معتادان کمک می کند ، اهداء می شود . اگر چه این پول ارزشمند است ، اما اعتماد به مراتب ارزشمندتر است . هنگام تصمیم گیری در مورد پول NA باید تصویر هر عضو ، مبلغ اهدائی او را به خاطر داشته باشیم .

اکثر وجوه NA صرف چیزهائی می شود که باید بشود . آن دسته از اعضای خدمتگزار NA که مسئولیت امور مالی را به عهده دارند ، ساعات بی شماری را داوطلبانه صرف می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که همه چیز درست پیش می رود . خدماتی مانند : پرداخت هزینه خطوط تلفن محلی ، خرید نشریاتی که در جلسات در دسترس اعضاء قرار می گیرد و پرداخت اجاره بهای ده ها هزار جلسه هفتگی ، بسیاری از خدمتگزاران مورد اعتماد ، از اصول پیروی نموده و این وجوه را در جهت پیش برد هدف اصلی مان در اختیار سطوح خدماتی می گذارند . تمامی این ها به این دلیل روی می دهد که جوامع NA از روش های حسابداری مسئولانه استفاده می نمایند .بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

 

محافظ از وجوه :

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

با پیروی جدی و مستمر از روش ها و اصول مسئولانه مالی می توان از وقوع سرقت جلوگیری نمود . درد و آشفتگی ناشی از دزدی کی از اعضای ما یا مفقود شدن وجوهی که می توانست به یک معتاد در حال عذاب کمک کند ، مسئولیت ما را در جلوگیری از وقوع سرقت در ابتدای امر خاطر نشان می سازد . اکثر سرقت ها از وجوه انجمن هنگامی رخ می دهد که تدابیر پیش گیرانه در جای خود قرار ندارد و یا اگر هم دارد از آن استفاده نمی شود . برخی از ما در برپائی یا استفاده از این تدابیر تردید می کنیم ، زیرا احساسات نا خوشایندی در ما ایجاد می کند و باور داریم که این تدابیر به نوعی توهین به افرادی است که از آنان درخواست خدمت گردیده ، یا به نظر می رسد که پیروی از این تدابیر دردسز ساز است . با این حال بهترین روش محافظت در مقابل دزدی ، از بین بردن فرصت دزدی می باشد . روبرو شدن با سرقت پس از وقوع آن ، به مراتب نا خوشایندتر و دردسر سازتر از زمانی است که با بکارگیری تدابیر از رویداد آن ، در همان ابتدا جلوگیری می کنیم .

 

انتخاب خدمتگزاران مورد اعتماد :

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

مفهوم چهارم به ما می گوید چگونه خدمتگزاران مورد اعتماد خود را انتخاب کنیم : ” رهبری موثر در NA ارزشی والا دارد . ویژگی های رهبری هنگام انتخاب خدمتگزاران مورد اعتماد باید مورد توجه قرار گیرند . ” حال ببینیم ” ویژگی های رهبری ” در مفهوم چهارم به ما می گوید که دقیقا به دنبال چه چیز باشیم ؟ صداقت ، امانت داری ، بلوغ فکری و ثبات چه در بهبودی و چه از لحاظ وضعیت مالی شخصی ، از جمله این موارد هستند ، اگر چه کافی نیستند . ما معمولا از پرسیدن سوالاتی در خصوص ثبات مالی کسانی که برای اینگونه سمت ها در نظر گرفته می شوند ، اجتناب می کنیم ، زیرا اینگونه پرسش ها ممکن است برای ما ناخوشایند باشد ، یا احساس کنیم برخلاف ذات روحانی برنامه است . ما گاهی شواهدی را که نشان می دهد فردی دارای مشکلات مالی است و نمی بایست علاوه بر آن، بار اضافی مسئولیت وجوه NA را هم بر عهده گیرد، نادیده می گیریم. نه تنها پرسش از اعضای داوطلب در مورد صلاحیت و شرایط شان در این حیطه درست است، بلکه نپرسیدن آن غیر مسئولانه میباشد.

برای پستهای خدماتی که با پول سر و کار دارد، مدت پاکی قابل قبول و ثبات مالی ضروری است. بسیاری از جوامع NA تهیه پرسش نامه ای شامل وضعیت شغلی ، تجارب خدماتی ، تجربه مدیریت وجوه مالی و ثبات وضعیت مالی را مفید دانسته اند. سپس این سئوالات از تمامی داوطلبان بدون استثناء پرسیده می شود تا بدین ترتیب افراد دچار این احساس که بر روی شخصیت شان تمرکز شده، نگردند.

 

مدیریت مسئولانه :

“بودجه NA باید تحت مدیریت مسئولانه بوده و برای پیشبرد هدف اصلی مان مورد استفاده قرار گیرد.” مفهوم یازدهم ما بر اهمیت بسیار وجوه NA تأکید دارد. در راستای حفظ اصول روحانی این مفهوم می بایست دستورالعمل مدیریت وجوه مالی را تهیه و از آن پیروی کرد. این دستورالعمل میبایست هم شامل شیوه های مرسوم حسابداری و هم راه های کسب اطمینان از پاسخ گوئی خدمتگزاران مورد اعتماد باشد.

کتابچه خزانه داری منبع بسیار خوبی جهت استفاده گروه ها و کمیته های خدماتی در آموختن روش های حسابداری است. کلیه دستورالعمل ها می بایست شامل پیش بینی های لازم جهت حفاظت از منابع مالی مانند: گزارش ماهیانه، بازرسی منظم، افتتاح حساب های جاری قابل برداشت با دو امضاء و مطابقت گزارش های ماهیانه موجود با صورت حساب های بانک مربوطه باشد. بسیاری از این شیوه ها در خصوص مدیریت مالی NA حتی برای گروه هایی که فاقد حساب جاری می باشند نیز می تواند کارآمد باشد.

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان
به قول معروف: “یک معتاد تنها ، در کنار پول NA رفیق نابابی است.” بسیار مهم است که تمامی امور توسط شخص دیگری نظارت شود : دو نفر دریافتی ها را شمارش نمایند؛ واریز وجه به بانک توسط دو نفر انجام شود (و واریز پول میبایست در اسرع وقت صورت پذیرد و به فردا موکول نگردد) ؛ صورت حساب های بانک مربوطه توسط دو نفر بررسی شود؛ و باز بسیار مهمتر این است که هر مبلغی قرار است خرج شود ، همواره دو نفر حضور داشته باشند. گزارش های مالی باید در دسترس سایر خدمتگزاران مورد اعتماد نیز قرار گیرد . مسئله مهم دیگر آن است که بدانیم، دارائی های دیگر انجمن ، از جمله کالاهای تولید شده در همایش ها، نشریات و لوازم اداری دفتر نیز به اندازه پول مهم است.بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

برای بررسی صلاحیت افرادی که می خواهند مسئولیت مدیریت مالی را به عهده گیرند ، می بایست مقررات مالی قبل از انتخاب آنان ، تدوین و در دستورالعمل نوشته شود و پس از آن به رؤیت اعضاء رسیده و امضاء گردد. افرادی که می دانند، مورد حسابرسی و بازرسی قرار خواهند گرفت ، اغلب تمایل بیشتری برای رفتار مسئولانه دارند . اگر شما در مورد توانایی نوشتن یک دستورالعمل مناسب مالی مطمئن نیستید ، خواهشمندیم جهت دریافت کمک با دفتر خدمات جهانی تماس حاصل فرمائید.

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

وقتی اقدامات حفاظتی شکست می خورد :

چنانچه ما این روش ها را تهیه و از آنها پیروی نمائیم ، اختلاس و دزدی از وجوه NA را برای هر کسی تقریباً غیر ممکن می سازیم . اگر کسی از ما دزدی کند ، اولین سوال را باید از خودمان بپرسیم: آیا ما از همه روش های حسابرسی و حفاظتی پیروی نموده ایم؟ اگر پاسخ منفی باشد ، ما باید به عنوان یک کمیته خدماتی مسئولیت اصلی این دزدی را بر عهده گیریم . ما باید روش هایمان را برای حصول اطمینان از کامل بودن شان ، مورد بررسی قرار داده و تصمیم بگیریم تا در آینده به آنها عمل کنیم. اما فرض کنیم پاسخ مثبت باشد و ما از دستورالعمل های نوشته شده پیروی نموده ایم و تمامی سعی خود را جهت جلوگیری از دزدی بکار بسته ایم ، ولی به هرحال کسی از ما دزدی کرد . زمانیکه این اتفاق می افتد، واکنش های متفاوتی را به دنبال دارد . مانند: “بیائید ببخشیم و فراموش کنیم ؛ به هر حال ما معتادیم و مستعد هستیم از روی بیماری مان رفتار کنیم . ما نمی خواهیم آن فرد را از جلسه فراری دهیم و احتمال لغزش را برایش فراهم نمائیم ” و یا اینکه بگوئیم ” بیائید دزد را به زندان اندازیم ” اما این واکنش ها هرچه که باشد ما نمی خواهیم عکس العمل احساسی اولیه ما ، تصمیم گیری در مورد این وضعیت را به ما تحمیل کند.

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان
برنامه بهبودی ما برای هر عضو فرصتی را فراهم می آورد تا در شرایط سخت با رفتار مسئولانه ، جبران خسارت نماید . وقتی عضوی که وجوه را دزدیده است ، به جبران خسارت تشویق می کنیم بیش از همیشه به اصول روحانی برنامه مان نزدیک می شویم ، کاری که می تواند مرهمی برای تمامی افراد درگیر باشد. این بدان معنا نیست که ناپدید شدن وجوه NA را دست کم بگیریم یا اینکه کمیته خدماتی منفعلانه منتظر شخصی که دزدی نموده بنشیند تا او جهت جبران خسارت مراجعه کند . ما در عوض روشی که هم مسئولانه و هم روحانی است را تشویق میکنیم و در صورت لزوم بر شدت سخت گیری می افزائیم.

قبل از هر چیز باید با بررسی تمامی نوشته ها و مدارک مالی ، این اطمینان حاصل گردد که حقیقتاً اختلاسی صورت پذیرفته است . چقدر ؟ توسط چه کسی ؟ چه نقصی در روش های حسابداری و حسابرسی بوده است که باعث شده این اتفاق بیافتد؟

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان
زمانی که کاملاً مشخص گردید که سرقتی صورت پذیرفته ، گروه یا کمیته خدماتی باید جلسه ای ترتیب داده و کاملاً اطمینان حاصل نماید که شخص یا اشخاص خاطی از برگزاری آن اطلاع یافته اند و به آن ها این فرصت را بدهیم تا بتوانند نقطه نظرات خود را ارائه دهند . در این جلسه می بایست زمانی را جهت بیان احساسات و نگرانی های شرکت کنندگان در دستور کار جلسه قرار دهیم . این کار به همه اجازه می دهد تا برداشت های خود را از موضوع ابراز نمایند و همچنین باعث ایجاد یک جو آرام و ” فاقد تشنج ” می گردد. پس از شنیدن صحبت های کلیه شرکت کنندگان، یک زمان تنفس (استراحت) در نظر گرفته می شود تا شرکت کنندگان پیش از برگشت به جلسه و تصمیم گیری در خصوص بهترین عمل ممکن ، فرصت کافی جهت ارتباط با نیروی برتر و تمرکز بر اصول روحانی را داشته باشند.بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان
اگر فرد به دزدی خود اعتراف کرد و پذیرفت که وجوه مفقود شده را بازگرداند ، توافق نامه ای در خصوص جبران خسارتها تهیه می گردد . این توافق نامه می تواند شامل پرداخت های منظم، با مدت زمان مورد قبول همۀ طرفین درگیر باشد . بهتر است این روند را به دلایل غیرضروری طولانی نکرده یا به درازا نکشانیم. اکثر توافق نامه ها بصورت پرداخت هفتگی یا ماهانه و تا زمان تسویه حساب کامل تنظیم می گردد. ما قویاً پیشنهاد می کنیم، یک پیش نویس قانونی لازم الاجراء تنظیم و در صورت امکان در آن از مفاد قانونی استفاده نمائید تا توسط شاهدان و شخص خاطی امضاء گردد . این باعث می شود تا آن شخص بداند در صورت عدم رعایت مفاد توافق نامه جهت جبران خسارت ، اقدام قانونی بر علیه او صورت میپذیرد.

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان
گزارشی در رابطه با صورت وضعیت می بایست منتشر گردد ، همچنین گزارش های منظم از مراحل پیشرفت توافق نامه و حصول رضایت تا آخرین مرحله جبران خسارت، ارائه خواهد گردید. پاسخگو بودن به انجمن بابت وجوه و اطمینان از اینکه شخص خاطی در سمتی قرار نگیرد که بتواند آسیب بیشتری رساند از الویت و اهمیت بیشتری برخوردار است تا حفظ هویت آن شخص. مجدداً با ایجاد تعادل بین روحانیت و مسئولیت پذیری، ما دریافته ایم که بهتر است فرد خاطی را از سمت خدماتی برکنار کرده و تا زمانی که از طریق کارکردن قدم ها با مسئله کنار نیامده، به او هیچ سمت دیگری واگذار نکنیم.بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

اگر فرد خاطی در آن جلسه خاص حضور پیدا نکرد ، باید مطمئن شوید که همه تلاش ها جهت تماس گرفتن و برقراری ارتباط با وی صورت پذیرفته است. از طریق ارسال نامه با پست سفارشی توضیح دهید که حسابرسی اسناد مالی نشان میدهد که آن فرد ، مسئول مفقود شدن پول می باشد و اینکه از او انتظار باز پرداخت می رود و در صورت عدم پاسخ گویی به نامه ارسال شده ، چه عواقبی در انتظارش خواهد بود.بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

رونوشت هایی از این نامه جهت رجوع مجدد می بایست در محل امنی بایگانی گردد . این عمل ممکن است سخت گیرانه به نظر آید ، اما درصورتی که گام های قبلی نتیجه ای در برنداشت ، گاهی اوقات برخورد خشن می تواند محرکی جهت تشویق شخص به جبران خسارت باشد . در صورتیکه فرد از باز پرداخت وجه خودداری نماید، یا با طرح موافقت نموده اما طبق توافق نامه عمل نکند یا چنانچه آن فرد ناپدید شود ، در این صورت جایز است که یک اقدام قانونی انجام گردد . تصمیم گیری جهت اقدام قانونی ، حق انتخابی است که سنت ها و یا اصول روحانی ما را نقض نمی نماید. لیکن این می بایست آخرین راه حل باشد ، و زمانی آن را انتخاب می کنیم که همه راه های دیگر را آزموده باشیم . ما قویاً پیشنهاد می کنیم ، قبل از هرگونه اقدام، تصمیم گیری در مورد پیگرد قانونی را با دقت بررسی نمایید و از کمیته های خدماتی منطقه و خدمات جهانی به عنوان منابع استفاده کنید.

بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

نتیجه تصمیمات و بهبودی:

حتی زمانی که یک نتیجه موفقیت آمیز بدست می آید، بسیاری از ما هنوز عصبانی و آزرده ایم و ممکن است بخواهیم از فرد خاطی دوری کنیم . هر چند که این مسئله قابل درک است ما باید به خودمان یادآور شویم که هدف اصلی NA ، رساندن پیام به معتاد در حال عذاب است . همچنین ما لازم است به یاد داشته باشیم در صورتی که برنامه بهبودی را با جدیت کار نکنیم، بیماریمان عود خواهد کرد . به عنوان اعضای NA که در حال تمرین اصول روحانی هستند ما می بایست فرد خاطی را در ادامه راه بهبودی اش برای استفاده از جلسات ، راهنما و قدم های دوازده گانه مورد حمایت قرار دهیم . ما باید همان عشق و حمایتی را که در مورد فرد لغزش کرده، اعمال می کنیم برای شخص خاطی هم بکار گیریم.

اختلاس وجوه NA بر تلاش های گروه ها ، کمیته های خدماتی و خدمات جهانی در رساندن پیام به معتاد در حال عذاب تأثیر می گذارد . فرآیند لازم جهت کنار آمدن با چنین وقایعی که نوعاً ، اثرات بلند مدت را به همراه می آورد ، مانند درگیری اعضا ، نفاق و سرخوردگی اعضا در تمام جوامع NA ، مستقیماً بر تازه وارد تأثیر می گذارد. اقدامات حفاظتی توصیه شده در این اطلاعیه ، نه تنها وجوه بلکه ما را نیز در مقابل بیماریمان محافظت می کند. ما عاجزانه از جوامع NA در سراسر جهان استدعا می نماییم که راه کارهایی را برای مراقبت از وجوه NA تهیه و از آن پیروی کنند، انجام این کار آینده ما را ایمن خواهد ساخت.بولتن,سرقت,وجوه NA,پاک شدن,سایر معتادان

 

دانلود فایل کامل بولتن سرقت از وجوه NA

بولتن سرقت از وجوه na

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا