انجمن معتادان گمنام UK

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home2/nafarsi1/domains/nafarsiuk.org/public_html/wp-content/plugins/astra-addon/addons/blog-pro/classes/class-astra-ext-blog-pro-images-resizer.php on line 168
باوری نسبت به NA نداشتم

باوری نسبت به NA نداشتم

باوری نسبت به NA نداشتم

باوری نسبت به NA نداشتم

اسم من Alejandra یک معتاد در حال بهبودی هستم ، از اولین روزهای ورودم به معتادان گمنام ، تجربه ی خوبی دارم که قلم به دست گرفتم تا آنرا با دوستان همدردم در میان بگذارم .

بعد از چندین سال پی در پی و طولانی با تخریب فراوان اعتیاد و با دنیایی از ناامیدی و سرخوردگی و ناباوری وارد جلسات معتادان گمنام شدم. خیلی خوب اوایل پاکی ام را به خاطر می آورم ، چون روش های گوناگونی را برای پاک ماندن و قطع مصرف مواد مخدر ، امتحان کرده بودم ، ولی هیچ کدام برای من نتیجه ای نداشت .

با کمال ناباوری وارد معتادان گمنام شدم و باوری نسبت به NA نداشتم . در اوایل ورودم وقتی با مفهوم بیماری اعتیاد مواجه شدم ؛ پذیرش اش برایم کار خیلی سختی بود ، پذیرش این که من دارای یک بیماری مرموز هستم که ظاهرا هیچ درمانی ندارد.

اما بیماری اعتیاد ریشه تمام مشکلات من بود ، برای همین ، چون دارای تحصیلات دانشگاهی بودم و با احساس تفاوتی که نسبت به سایر اعضا داشتم و با وجود پاک بودنم، باز هم بدنبال راه های دیگری هم می گشتم . یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

یک روزی نظرم را با یکی از دوستان بهبودی  قدیمی تر NA مشارکت کردم و او هم خیلی راحت جوابی را که بیماری ام می خواست به من داد ، او گفت : به نظرش ، چیزی به نام بیماری اعتیاد وجود ندارد و این چیزی است که در NA بوجود آمده است و به اعضا گفته شده و واقعیت ندارد .

این راهنمایی غلط  ، آن دوست بهبودی باعث شد تا مدت ها بدون دنبال کردن هیچ هدفی در جلسات شرکت کنم و فقط پاک بمانم ، ولی تمایلی به مرور قدم های دوازده گانه NA و گرفتن راهنما نداشتم.

تا اینکه بلاخره پس از مدتی به دلیل روبرو شدن با آشفتگی های زندگی و نداشتن ابزار بهبودی ، مجددأ در آستانه ی لغزش قرار گرفتم و این بار خوشبختانه با یکی از دوستان دیگر مسئله را در میان گذاشتم و سعی کردم بدون در نظر گرفتن اینکه تحصیل کرده هستم و خیلی می فهمم ، فقط به دنبال پیدا کردن راهی باشم که سایر دوستان بهبودی ام طی کرده اند ، تا من هم در مسیر درست بهبودی قرار بگیرم . یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

دوستاني که مي ديدم بر خلاف من، حال خوبی دارند، همین موضوع خیلی کمک به من کرد، چون به دنبال تایید نظر خودم نبودم ، وقتی به تجربیات اعضای موفق گوش کردم متوجه شدم ، آنها نیز همین مشکلات را داشته اند و این همان بیماری اعتیاد بود که من با آن مشکل داشتم .

این بار با پیشنهاد دوستان بهبودی ، راهنما گرفتم و شروع به مرور قدم های دوازده گانه NA کردم، امروز با داشتن تجربه ی دوازده قدم و آشنایی با شخصیت درونی ام ، خودم و ماهیت بیماری اعتیادم را به خوبی درک می کنم .

تجربه ی غلط آن دوست بهبودی در خصوص نفی بیماری اعتیاد به دلیل عدم آگاهی از مرور قدم ها بوده است و امروز بعد از چند سال پاک بودن، به عنوان یک تجربه ی خوب سعی می کنم اگر دوست تازه واردی از من سوالی کرد ، سعی کنم ، تجربه ای که به او می دهم بر اساس تجربه ی دوازده قدم  و اصول روحانی معتادان گمنام باشد ، تجربه ای  که امروز باعث شد ، زندگی من روز به روز بهتر شود  و همیشه این تجربه ی ارزشمند را در نظرم داشته باشم .

یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

نویسنده : (Alejandra -E)

یادآوری اولین روزهای بهبودی,تخریب فراوان اعتیاد,بیماری مرموز اعتیاد,آستانه ی لغزش معتاد,نفی بیماری اعتیاد

منبع : مجله صدای بهبودی معتادان گمنام

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا